lördag 9 februari 2008

Av och på stickorna

Har legat sjuk hela veckan och kunnat sticka en del. Inget har dock blivit färdigt utan jag har börjat på en massa nya projekt. Förra helgen blev jag dock klar med en linsjal stickad på beställning. Det är inte så kul att sticka på beställning så det gör jag bara i undantagsfall till riktigt goda vänner. Så här blev den i alla fall.


Blev också klar med en orm. Ska bara fästa tråd och sätta i en lapp. Så här blev den.

Håller på med en annan linsjal i roligare färg. Gillar att göra enkla sjalar som man kan göra samtidigt som man ser på tv eller tänker. Gillar att göra lite pilligare saker också. Så här långt har jag kommit med sjalen.


Har börjat på en poncho i melerat lovikkagarn. Har inte hittat något bra fransgarn än. Funderar på om den skulle vara något längre också.
Hittade mohairgarn på rea och började på en långkofta med hålmönster. Den kommer med all sannolikhet bli för liten för mig så den har hamnat en bit ner i högen.

Ett favoritprojekt är en sjal i entrådigt ullgarn. Hittade mönster i en bok. Den ska bli ca 2 meter och är i dagsläget ca 1,6. Det får vila lite mellan varven men kommer inte att bli något UFO.



1 kommentar:

Mikaela sa...

wow.. man blir ganska imponerad här borta ^^