onsdag 30 januari 2008

Avklarat i 100% bomull

Okej, jag har sagt att jag ska lägga ut lite bilder på avklarade stickprojekt så här kommer ett axplock. Jag börjar med bomullsgrejorna.


Handledsvärmare i bomull 8/4 stickor 2,5. Grundmodellen har jag snott från min syster som är kreativare än jag. Men jag har naturligtvis gjort om den lite för man kan ju inte sticka efter beskrivning (om det inte är invecklade spetsmönster förstås). Tumhål och virkad uddkant nertill. Alla med svart i gick åt under utställningen. Hade även enfärgade svarta med guld- eller silvertråd i. Har tidigare också gjort enfärgade med hålmönster. Annars är mina favoriter cerise- och olivgrönrandiga.


Damhattar i Sunny virknål 3,5. Hittade ett mönster på nätet som jag ändrade om så det blev som jag ville ha det.


Så här ser jag ut när jag är i hatten. Jag har en ljungrosa också. Taget precis nu själv. Det är därför det ser så illa ut. Ja, förutom att jag är naturligt ful förstås.



Hittade en jacka i Vogue stickad i the Van Dyke slip stitch. Verkade kul så jag gjorde en scarf i denna teknik. Bomull 8/4 stickor 3,5 och virknål 2,5. Använde den speciella virkade kanten från VK också. Tanken är att den ska fästas lite tjusigt på ena axeln. Jag väntar nu med spänning på sjalnålarna jag beställt på Garnhärvan idag.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Hey! Du är definitivt inte ful!

och får jag tillägga att den där sjalen ser helt underbart mysig ut?

Åsa sa...

Tack!