onsdag 30 januari 2008

Så här såg min första utställning ut


Den gick av stapeln i biblan på jobbet i januari 2007. Jag häpnar när jag ser hur lite jag hade då. Men jag sålde i princip allt utom småmössorna (jo det gick väl nåt tiotal sådana också) plus dubbelt mer i beställningar.


Den andra utställningen var betydligt mer välfylld. Inga barnmössor dock. Jag glömde tyvärr ta någon bild på den. Den bestod huvudsakligen av sjalar, ponchos, handledsvärmare och damhattar. Jag sålde det mesta av den också. Så två utställningar + beställningar + lagret har tillverkats under 2007. Bara småmössorna är från 2006. T.ex. gjorde jag 5 trekantssjalar i ull och 4 scarves i mega under en veckas semester i Östergötland och ca 20 par handledsvärmare i bomull under två veckors semester i småland. Jag till och med gick och stickade på Astrid Lindgrens värld. Ett nystan i varje ficka och rundsticka. Man är ju galen...

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Häftigt! Jag önskar vårat biblotek kunde ha lite utställningar i den stilen x'D

Åsa sa...

Ja, det är kul. Det drog in folk i blblan också så besöksstatistiken steg.

/Åsa